OSBP AWARDS!!!!




Horeee....im very proud of this award because it's originally from the source, Mr ferie-id.com. Thank you Mr Ferie!! :D

OSBP is Open Source Blog Post, meaning that you're giving some permissions to all blogger to copy your articles but still should add the link in which articles you copied.




Advantages in joining OSBP:

> both parties will be profited, because authors who copied your article will get an advantage form an inspiration. And the one in which his/her articles being copied will gain some advantages such as blog high traffic, because when your articles being copied, your link was added to the blog that copied your articles.

> to establish the law of blogging that haven't established before. So hopefully there is no annoyed feeling when your articles being copied.

To join into OSBP you just add/install link(banner) below into your blog,






It is easy isn't it ?

So, based on the "rules of game" i must distribute this award to another my friends.
but previously, blogger who received this award also must follow certain regulation, they are:

1. Made a post like this (you can copy this article or make your own)
2. Must add banner above to your site.
3. PLease add my Link to your site/blog

Mmm,, kalo pada kaga ngerti silahkan mengacu pada artikel empunya, disini :D

This is registered award receiver:

1. Mbah Cyber
2. Juwita
3. suriya-aceh
4. netmild
5. you are the next...
6. you are the next...
7. you are the next...

Who wants to be the next....??

If so, please comment here then this award will belongs to you :)


8 comments:

September 8, 2009 at 1:25 AM Mbah Cyber said...

Ya kenapa sumber awards mesti ngewajibin pasang banner segala tuch, gak ikhlas ngasih awardnya

September 8, 2009 at 1:32 AM I AM JUST A STUDENT said...

@mbah Cyber:

hahhahaaha....
wah iya juga tu mbah..
coba mbah dipertanyakan langsung sama sumbernya.... :f:

September 8, 2009 at 10:53 AM SURIYAACEH said...

Makasih ya udah dikasih Awardnya...! Oya Tapi Maaf ni aku ngak bisa di posting awardnya di blog, aku taruh di siedebar ja ya...???
TQ

September 9, 2009 at 8:06 AM dinni said...

Hendy, aku kok gak dapat awardnya?? hehehe...
wah gak fren nich...

September 12, 2009 at 7:16 AM Vernakular said...

Thanks sob..
wah dua hari nga OL ternyata membawa berkah...he..he..he..:n:
dapat award lagi...

thanks sob...

September 13, 2009 at 3:16 PM Ferie said...

Bukan gak iklas, tapi tolong di pahami dulu, baca dulu apa kegunaan dari banner itu, lagian banner itu bukan harus di link kok, kalo misalnya punya postingan tentang OSBP di blog sobat, silakan link kan banner itu kesana, :)

Jadi banner itu adalah pembeda, yang artinya setiap postingan/blog yang memiliki banner "copy aje" itu merupakan blog anggota OSBP. Jadi yang memiliki banner lah yang merupakan Open Source, dan boleh di copy... begitu kira-kira.

maaf kepanjangan, sekedar buat sobat mengerti saja.. Jadi jangan langsung menghakimi yah, dibaca dulu tulisannya, salam ..

September 22, 2009 at 12:05 PM New Blogger said...

Selamat atas awardnya semoga dengan adanya award ini, bisa membuat kita jadi tambah semangat ngeblognya :)

Post a Comment